Скрипторий: Monster - five-color orchid mantis (tian xia world guide)
Назад к списку всех объектов Tian Xia World GuideКак это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
На проверке от пользователя SeVeNssEvEnMonster - five-color orchid mantis (tian xia world guide)
Five-Color Orchid Mantis
Creature 9
Description
Orchid mantises naturally live short lives that don't offer a great deal of time to gather spiritual energy. However, a mantis in a rich enough environment can extend their life span and grow to understand the elements. These creatures become five-color orchid mantises and, despite their violent attitudes, are thought to be especially sacred to Qi Zhong. As such, these dangerous mantises are often avoided or placated while gathering herbs rather than driven off.
Recall Knowledge - Beast ( Arcana, Nature): DC 28
Unspecific Lore: DC 26
Specific Lore: DC 23
Recall Knowledge - Beast ( Arcana, Nature): DC 28
Unspecific Lore: DC 26
Specific Lore: DC 23
Source Tian Xia World Guide
Perception +18; darkvision
Skills Acrobatics +19, Athletics +19, Stealth +21, Survival +18
Str +4, Dex +6, Con +4, Int -3, Wis +3, Cha -4
Floral Camouflage When Hiding, the five-color orchid mantis is concealed by any amount of leaves or petals, even if they aren't thick enough to make other creatures concealed.
AC 27; Fort +19, Ref +21, Will +16
HP 137
Elemental Expulsion Requirements The mantis has an elemental trait from Color Shift Trigger It's damaged by a weapon Strike; Effect Elemental energy pushes back against the blow, giving the attacker a –2 status penalty to attack rolls until the beginning of its next turn. If the weapon contains material that matches the mantis's trait (such as earth for a thrown rock or fire for a lit torch), the mantis gains resistance 10 to all damage from this Strike.
Speed 50 feet, climb 25 feet, fly 25 feet
Melee mandibles +21 [+16/+11] ( finesse), Damage 3d10+7 piercing Melee leg +21 [+17/+13] ( agile, finesse), Damage 3d8+7 piercing Color Shift Frequency once per round; Effect The mantis attunes itself to one of five elements, changing color accordingly (yellow for earth, red for fire, white for metal, black for water, or green for wood). It gains that trait and a +2 status bonus to saving throws against effects with that trait until the beginning of its next turn. If the mantis uses Color Shift on its next turn, it must choose a different color. Harvesting Limbs The mantis makes two leg attacks. If both attacks hit, the mantis gains 10 temporary Hit Points, and the target must succeed at a DC 27 Fortitude saving throw or become drained 1 (drained 2 on a critical failure). The drained condition ends when the mantis is reduced to 0 Hit Points. Sudden Strike On the first round of combat, creatures that haven't acted are off-guard to the mantis.
Perception +18; darkvision
Skills Acrobatics +19, Athletics +19, Stealth +21, Survival +18
Str +4, Dex +6, Con +4, Int -3, Wis +3, Cha -4
Floral Camouflage When Hiding, the five-color orchid mantis is concealed by any amount of leaves or petals, even if they aren't thick enough to make other creatures concealed.
AC 27; Fort +19, Ref +21, Will +16
HP 137
Elemental Expulsion Requirements The mantis has an elemental trait from Color Shift Trigger It's damaged by a weapon Strike; Effect Elemental energy pushes back against the blow, giving the attacker a –2 status penalty to attack rolls until the beginning of its next turn. If the weapon contains material that matches the mantis's trait (such as earth for a thrown rock or fire for a lit torch), the mantis gains resistance 10 to all damage from this Strike.
Speed 50 feet, climb 25 feet, fly 25 feet
Melee mandibles +21 [+16/+11] ( finesse), Damage 3d10+7 piercing Melee leg +21 [+17/+13] ( agile, finesse), Damage 3d8+7 piercing Color Shift Frequency once per round; Effect The mantis attunes itself to one of five elements, changing color accordingly (yellow for earth, red for fire, white for metal, black for water, or green for wood). It gains that trait and a +2 status bonus to saving throws against effects with that trait until the beginning of its next turn. If the mantis uses Color Shift on its next turn, it must choose a different color. Harvesting Limbs The mantis makes two leg attacks. If both attacks hit, the mantis gains 10 temporary Hit Points, and the target must succeed at a DC 27 Fortitude saving throw or become drained 1 (drained 2 on a critical failure). The drained condition ends when the mantis is reduced to 0 Hit Points. Sudden Strike On the first round of combat, creatures that haven't acted are off-guard to the mantis.